Kunsten å være lykkelig, består i å gjøre sine gleder enkle..

26.9.09

Bord før og etter

Hei!

Tusen takk for koselige kommentarer på siste innlegg - det var så kjekt å lese :)

Til dere spurte etter fargen på stolen og skrivebordet, og det er en beige farge, Marrakech, fra Jotun. En veldig behagelig farge, som kan anbefales både på møbler og som veggfarge..

Nå til siste oppussing.. et gammelt bord, arvet fra mormor.

Opprinnelig er dette et settebord, med tre deler i forskjellige størrelser som skal stå inni hverandre. Men desverre ble settet "ødelagt" ved at det ble delt under et arveoppgjør..

Bordet jeg har, er det største av de tre delene,

Slik så det oprinnelig ut;


Toppen har nydelige håndmalte fliser på,

her med tape rundt kanten klar til å få en "make over"..

Etter første strøk..


Syns det manglet noe med bordet (selvsagt de to andre delene, da..) og for å gjøre bordet mer selvstendig, tenkte jeg å snekre på listene som manglet i fronten..


Kjøpte lister på Byggmakker, tilsvarende de som var i bakkant. Så fikk jeg prøvd meg som møbelsnekker også.. hi hi (Det var vel et øyeblikk jeg trodde jeg kanskje hadde ødelagt det fine, gamle bordet.. ugh!)


Slik ble det før maling.. bordet fikk en mer helhet


Ferdig, før og etter;

Syns det ferdige resultatet ble kjepeflott! Føler ikke at jeg har ødelagt et gammelt arvemøbel,

men at jg har skapt et nytt bruksmøbel, og det er viktig..

På plass i lillestua, ved gyngestolen min - flott, ikke sant??
God høst helg til alle blogg lesere!

Klem fra Kristine

2 kommentarer:

  1. Så flott det ble :))
    Den klokka du har der var bare lekker !!!

    Klem,kari

    SvarSlett
  2. Veldig flott slik du har pusset opp bordet. Noen mener at man ikke skal gjøre noenverdensting med slike gamle bord. Jeg er tilhenger av at man gir de et strøk maling ol slik at man faktisk bruker dem. Bedre det enn at de står orginale og støver ned i en garasje!

    Ha en god helg!

    Klem Pink Lady

    SvarSlett