Kunsten å være lykkelig, består i å gjøre sine gleder enkle..

20.7.09

Gamle skatter

Hei igjen!

Nå har jeg funnet en ny skatt til huset! En sjarmerende slitt trestol. Synes den er helt nydelig!Vet ikke hvor gammel den er, men ser ut som den har vært malt både hvit og blå tidligere, så den har nok et langt liv bak seg.
Kjøpte den på Villsaugården i går. Det er en besøksgård på Vesterøya, som kun er åpen om sommeren. De selger litt brukskunst og antikviteter..

Fant et kjempe lekkert gammelt og slitt bord der også, men det skulle ikke selges.. ihvertfall ikke ennå.. he he, la igjen mail adr. min da, så får jeg bare håpe!

Vi hadde middagsgjester i går, og de hadde med friske blomster fra hagen sin - en enkel, sjarmerende bukett! Passet perfekt oppi den gamle koppen som jeg har arvet etter farmor. På koppen står det "flink pike".

Det runde fatet i slvplett fikk jeg for fem kroner - ikke verst det!

Godt jeg har en familie som er glade i håndarbeid - har jo fått så mange lekre små heklede brikker. De pynter opp hvis jeg skal ha det litt søtt..
Fant også en gammel brus kasse, med sjarmerende merker etter alle flaskene. Den ble med hjem, selv om jeg ikke helt vet hvor jeg skal ha den, eller til hva ennå..





God kveld!







2 kommentarer:

  1. Åå! Stolen var helskjønn! Hvor er denne besøksgården? :)
    Savner deg på jobb!
    Klem*

    SvarSlett
  2. Denne flotte kassen egner seg for montering på en Tempo veteranmotorsykkel :-)))

    Rolf M

    SvarSlett